Ämne: Skala Kalloni
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-17, 10:32
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Skala Kalloni

Jag har varit tre gånger på Lesbos. En gång med Petra som huvudort, en gång Agios Isidoris, och nu senast alltså Vatera. Vi beställde taxi genom Stavros (Vrisies Studios ägare) från flygplatsen (40 euro, vill jag minnas). Sen tog vi även en taxi till Skala Kalloni för att hyra vespa, och när vi sen lämnade tillbaka dom bodde vi där en natt. Mitt intryck var väl att Skala Kalloni var lite mera livligt/turistiskt. Vatera var väldigt lugnt i september. Vilket för oss bara var en fördel. Tror i och för sej att det aldrig kan bli speciellt packat på den stranden, men i september var det minst 100 meter strand per person.
Jag har varit på ett tiotal öar i Grekland och håller Lesbos för den bästa av dom. Bland annat för att den är så pass stor och så relativt lite turismexploaterad. Men det är klart, om man inte kan ta sej runt på egen hand med vespa (som vi alltid föredrar) eller bil blir det kanske inte riktigt samma sak. Två veckor i Vatera utan att röra på sej kan kanske bli lite VÄL lugnt.
/Thomas
Svara med citat