Ämne: Skala Kalloni
Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-17, 13:06
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Skala Kalloni

Jo, jag förstod att vespa är uteslutet för er. Skulle vara med sidovagn då, kanske...
Annars så kan jag mycket väl förstå om ni väljer Skala Kalloni, med tanke på bussförbindelserna. Men bussen går alltså genom själva Kalloni, som ligger en bit ifrån Skalan. Det tar ett tag att gå däremellan (20-30 minuter i rask takt, om jag minns rätt). Dvs taxi till/från busshållplatsen är kanske att rekommendera för er? Alternativt att ni tar god tid på er.

Agios Isidoros på sydsidan är annars ett trevligt ställe också. Visserligen inte idealiskt som utgångspunkt för bussresor, men det finns flera fina stränder där omkring (förutom själva AI, t ex Tarti och Melinda). Dessutom är det bara några kilometer till Plomari därifrån, som väl skulle kunna kallas "huvudstaden" för södra delen av ön (fast mycket mindre än Mytilini). Det går hursomhelst bussar även dit från Mytilini (och en taxiresa borde vara lite billigare än till Vatera).

Överhuvudtaget föredrog vi södra delen av ön. Lite grönare och frodigare än den karga norra delen, även om även den delen förstås också har sin tjusning.

Nästa gång (för det blir definitivt en nästa gång) funderar vi på att utforska öns ostkust. Vi har varit vid några platser/stränder längst upp på den sidan, men det kanske finns andra här på forumet som har utforskat den delen mer utförligt?

/Thomas
Svara med citat