Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-22, 23:31
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Svarar pa fragor om att bo och jobba i Aten

Hej Monica!

Det du sager ar verkligen sant. Jag har lart mig sa otroligt mycket och utvecklats som manniska. Sen jag flyttade hit har jag verkligen fatt ett annat forhallningssatt och och andrat asikter om manga saker som jag trodde att jag aldrig skulle gora. Sverige tycker jag manga ganger lever lite i sin egen varld och tycker att de lever ratt som du sager men jag har forstatt att de kanske inte gor det langre.
Just som du sager maste man ha skinn pa nasan har for att klara sig, och det ar nagot annat som Aten har gett mig och det tackar jag for.
Det svaraste tycker jag med att flytta hit var att manniskorna var sa annorlunda, mer annorlunda an vad jag trodde. Det var sa manga saker som jag inte visste om grekerna som jag larde mig, som att det ar valdigt svart att bli van pa riktigt med nan, det ar svart att lita pa nan och alla dessa traditioner med deras religion och i allmanhet hur det ar inom familjen. Jag uppskattar nar jag hor nan som du som har varit i samma situation som jag och jag har fortfarande mycket att lara, for det har landet slutar aldrig att forvana en!
Svara med citat