Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-25, 22:54
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Hur skall det gå...

[quote=JohnS;135520]..
Jeg synes det er et paradoks at så mange er bekymret for at turismen ikke utvikler seg fort nok på Kalymnos, når det mest attraktive for meg er at masseturismen ennå ikke har satt sitt preg på øya. Er det en selvfølge at turisme er den eneste måten Kalymnos kan overleve på?../quote]

Jeg hører nok ikke til dem som har best kjennskap til øya, men den har så absolutt blitt en av mine favoritter. Det som har slått meg de siste årene er ikke veksten av turismen - men snarere noe som kan virke som tilbakegang. (Så helt uberørt eller uoppdaget er ikke Kalymnos). Det virker som om færre reiser dit, charterselskapene i Norge i hvert fall, reklamerer ikke spesielt for øya og dens sjarm, har også redusert muligheten til å reise dit. - Hotellene eller overnattingsstedene tilbyr nå eks. en døgnpris i høysesongen rundt en tredjedel av hva man må betale mange steder i Kykladene. Det sier jo litt.

Ellers - Monica - du har så rett - norske bekjente som reiser til Kalymnos for å klatre, de klatrer, hviler, sover. Telendos har de jeg kjenner ikke hørt om. Heller ikke kjenner de Myrties/Massouri - der man gjerne må ha vært noen dager for å ta inn atmosfæren. I hvert fall første gang man reiser dit...........

Velkommen i fanklubben!
Svara med citat