Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 00:20
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007
Standard Sv: nyheter från skiathos 2008

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Hejsan! finns det någon här som precis kommit hem från skiathos? eller som snart ska dit ? det är lite för tyst om skiathos just nu tycker jag...jag ska dit för första gången om 23 dagar och vill ha lite info om hur det är där just nu....sol bad väder..mm lite resebrev....finns det någon här som vill dela med sej jag längtar som en galning till min semster,bara en vecka dock men längtar gör jag...
Kom hem för en och en halv vecka sedan, efter 2 underbara veckor, När vi åkte hem var det mellan 30 - 35 grader varmt och ca 24 grader i vattnet... Var skall ni bo? Mitt bästa tips är att hyra moppe eller 4-hjuling under hela semestern, så man kan göra mysiga utflykter varje dag på väg hem från stranden. Om man bara åker med bussen fram och tillbaka, missar man (enligt mig) 80% av skiathos.

Om det är er första gång på skiathos rekommenderar jag följande:

* Hyr moppe hela tiden

* Ät mist en gång på Marias Pizza (var förberedd på att vänta på bord)

* Skippa Bargatan

* Ta en (eller flera) Drinkar på seven steps

* Boka bord (och ät) på Infinity blue samt Agnadio

* Ta båtturen som går till Lalaria och Castro

* Utforska småvägar med mopeden, testa olika vägar till tex mandraki och castro

*Om ni skickar vykort från Skiathos, lägg då ej dessa i den stora postlådan vid sista supermarketen innan Koukounaires beach, då kommer dom inte fram...

Förövrigt kan nämnas att priserna är i nivå med svenska, och att man (utan att leva lyxliv) gör åt ca 50 euro per person och dag.

Hade tänkt skriva ett resebrev men det går ju inte att ladda upp bilder här så det blir lite meningslöst...

Mvh

Martin
Svara med citat