Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-05, 21:41
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Första resan- Syros eller Milos?

Du har helt rätt, det tar ca 2,5-3 timmar med snabbfärja till Syros! Men det är ju inte alltid som färjorna går bara för att man själv kommer ner till hamnen även om man gärna vill det!!

Här är länken till de flesta färjor

http://www.danae.gr/ferries-Greece.asp

Vad jag kan se så går det en färja 17,45 som är framme 20,15 på Syros (det går en vid 13-tiden också, men den tror inte jag att ni hinner med om ni landar vid lunch). Den skulle kanske passa er?

Vilka priser som gäller (beroende på vilka typer av biljetter som finns kvar) kan jag inte kolla för just denna rutten, det är för få dagar kvar. Men veckan efter så ligger ekonomibiljett på 46,50 euro/pers enkel resa. Businessbiljett kostar 62,50/pers enkel resa.

Eftersom ni har relativt begränsad tid så tycker jag att ni ska hålla er till de Saroniskaöarna. Visst, inte lika fina stränder (jag har inte besökt alla öarna där! så egentligen kan jag inte säga så!) som i kykladerna, men ni får mer tid till att vara där och det kostar mindre att ta sig dit!

Själv skulle jag välja Hydra, mer för att jag tycker att det verkar vara en genuint Grekisk ö, vilket jag prioriterar framför fina stränder. Jag har aldrig varit där, vill jag påpeka!

Men framför allt vill jag rekomendera er att till nästa år ta en 2-3 veckors tur i kykladerna det är underbart!!

Vad ni än väljer...lycklig resa / Liselotte
Svara med citat