Vi bodde på "Nicks" en liten bit utanför Plomari mot Agios Isodors, (man åker förbi det på vägen in) trevligt ställe med fin utsikt och vänlig värdinna som talade bra engelska.
Jag tycker att Plomari var kalas, att bara glida in på torget "Platanos" med två tavernor, ett fik en souverniraffär samt ett snickeri! (Grekisk vardag med andra ord) och ett gigantiskt träd som skänker skugga åt hela rasket var jättetrevligt. Åt flera luncher och middagar där och satt bara å slappade med några öl då och då.
Att säga att jag fick Fournikänsla är att ta i i överkant men folk var trevliga och man fick en liten insyn i vardagen. Att det dessutom fanns goda möjligheter till strövtåg på egen hand i omgivningarna gjorde inte saken sämmre.
Att bada går i stort sett hela vägen mellan Plomari och Agios Isodors helt beroende på hur kräsen man är, taxi till det trevliga Melinda kostade 8 euro och promenaden tillbaka längs "landsvägen" tog ca 1 timme.
Jag åker gärna tillbaka men nästa besök på Lesbos leder antagligen till någon annan by/stad eftersom att vi vill se så mycket som möjligt.
// Christer.
PS att kalla Plomari för "Stad" är att ta i. Den hade helt klart by-känsla! två torg och en strandpromenad räcker inte för att vara stad i min bok

.