2008-07-09, 07:08
|
Banned
|
|
Reg.datum: dec 2007
|
|
Sv: Vart på Kreta i oktober?
Hvor på Kreta?
Jeg kom til Kreta første gang 1993. Siden ferierte vi her helt til 2000 da vi ble pensjonert. Da ble det lange opphold 2 x 2 måneder i leiet hus. I 2004 tok vi skrittet fult ut og flyttet permanent. Se alle innlegg av sven.kriti om Kreta. Før vi fant frem til Agioas Nikolaos hadde vi reist mange ganger rundt på hele Kreta. Her er fakta:
Østkreta har mindre turister, hotellene her er halvfulle mens det er fult i Rethymno og Chania. Disse stedene er over - turistifiserte! Det er ikke fordi de er mer attraktive for DEG men for TUROPPERATØREN ! De store turistmaskinene ligger i Chania og Rethymno. Vårt område er ikke profitabelt for opperatørene, byene er for kronglete med smale gater som ikke er egnet for de store bussene, noe som gir disse byene sjarm! I Rethymno skulle jeg aldri ville feriere i på grunn av vinden! Jeg har snakket med folk der som har tilbrakt 14 dager der uten å kunne bade på grunn av vind og bølger! (Les min meteorologiske rapport under ”Hvor på Kreta skal vi bo”) Her i Lasithi fylket, kan du ta inn på de fleste hoteller uten forhåndsbooking. NB!! Utenom august måned!! Da har Athenerne ferie og DE foretrekker Østkreta! Vil du ha mer informasjon skal du GOOGLE Lasithi, Agios Nikolaos, Itanos, Sitia etc.
Vil du vite mer? send meg en e - mail
buchh2@otenet.gr
Senast redigerad av sven.kriti den 2008-07-09 klockan 07:11.
|