Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-11, 19:36
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Pärlor på Kreta

Narkotika!
Ett fenomen som blir vanligare och vanligare på mitt kära Kreta. Tack och lov är straffen om man blir ertappad mycket hårda so utövarna är nog lite försiktigare än t.ex i Sverige.
Detta hände uppe i bergen hösten -06 och -07. Funderade lite över fenomenet efter inläggen i ”pärlor på Kreta”. Jag vet att Mr A har pratat om detta och hur illa han tycker om det. Enligt honom är en stor bidragande del i denna soppa yngre män som vill ha fin Mc eller en SUV där föräldrarna inte har råd. Ett exempel är att var och varannan dag hittar man massor av cannabis samt allt möjligt annat som vapen och stora summor kontanter i små bergsbyar som ex Ζοniana i Psilοritis. Det finns även vägspärrar lite då och då. Vid Anogia, Kalives, Hora Sfakion och Ζοnianα samt massor med andra ställen. Det är som en fisketrål som sveper över. Ibland blir det napp och ibland inte. Jag är däremot fullständigt övertygad att man inte ska vara i närheten när specialpolisen slår till. Jag och Inga Lill blev vittnen till hur man tar hand om någon som ex stjäl en motorcykel. Mycket enkelt, preja mc´n med bilen så den kör omkull. Föraren(tjuven) låg blodig vid kanten med handfängsel påsatt. Mitt inne i centrala Xania. Rena rama USA. En fråga som åtmindstone jag ställer mig är.
Hur kan det helt plötsligt ute i landet ingenstans ligga jättestora lyxvillor som på nåt sätt inte alls passar in i miljön. Prata om malplacerade. Det verkar inte finnas något folk som bor i dom heller. Det ser helt öde ut men med murar och stora grindar. Liknelsen till Karibien kommer fort på näthinnan. Förutom husen ser det ut som vilken bergsbγ som helst i Grekland. Det enda liknande jag sett tidigare är på Korsika och Sicilien. Antonis kompis Italo berättar att de bygger liknande även på hans hem-ö Sardinien.

Uffe

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-07-11 klockan 19:39.
Svara med citat