Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-12, 10:22
tonm tonm är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Mafia og Vendetta på Kreta.

Egentlig burde man ikke svare på dette innlegget overhode, men jeg kan ikke la være.
Du skriver at du forsker på dialekter i denne landsbyen. Dine eventuelle "funn" bruker du til å gjøre en ganske så determinisitsk analyse av en landsby og en region, samt mennesker som stammer fra denne regionen. Du forteller at dine opplysninger har du fra greske venner. Hvor mye hold det er i dine "data" om denne landsbyen vet jeg jo ikke, men jeg har ganske så friskt i minne dine uttalelser om hvordan det har blitt i Oslo, og disse uttalelsene er jeg jo svært godt kvalifisert til å mene noe om, som Osloboer, sosialantropolog med minortiteter og migrasjon som spesialfelt, og med lang erfaring fra arbeid med ungdom, barn og familier i denne byen. Måten du beskriver Oslo på er ikke i tråd med virkeligheten..........

Dersom dine "funn" fra denne landsbyen er basert på samme type forvrenging av virkeligheten, så råder jeg ingen til å ta deg på alvor.

Dersom vi skal reise til steder der lokalbefolkningen ikke er opptatt av å tjene penger på turismen, så blir det vel vanskelig å reise på ferie. Verden er ikke svart-hvit. De anklagene du kommer med er jo veldig alvorlige, samtidig som du oppfordrer folk til å boikotte denne landsbyen. Da bør dine påstander være veldokumenterte. Du kaller det forskning men det kan se ut som det er mest synsing

Tonm

Senast redigerad av tonm den 2008-07-12 klockan 10:27.