Sv: Mafia og Vendetta på Kreta.
Forøvrig er det lett å forstå at man kan oppleve kulturkollisjoner når man i voksen alder innvandrer til et annet land, selv innen Europa. Jeg vil tro at de mange nordmennene som flytter til eks. Spania som pensjonister kan oppleve lignende, i hvert fall om man beveger seg utenfor byene. På samme måte som innvandrere her kan oppleve deler av vår norske kultur og handlingsmåter som uforståelige og uakseptable.[/quote]
Du missforstår totalt! Les innlegget under : Om å leva og bo i Hellas, JEG er ikke plaget av kulturkolisjon! Det er mange av dere som ikke forstår at jeg snakker om et ISOLERT FENOMEN , Kvinneundertrykkelse, vendeta , mafialovgivnng i enkelte landsbyer!! Prøv å lese en gang til!! Det dreier seg om steder hvor man fremdeles lever i middelalderen!! Det dreier seg om promiller av øyas befolkning! Alle mine greske venner er enige med meg! Dette er noe alle som bor her vet! Jeg skulle ALDRI kunne tenke meg å bo i de norske gettoene i Spania! De 12 norske som finnes her i byen treffer jeg 1 gang i året! Det er tilstrekkelig for meg! Norge vil jeg ALDRI se igjen!!!! Jeg føler meg mer hjemme er enn jeg noensine gjorde i Norge!
Dette er MITT siste innlegg i denne diskusjonen!
|