Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-15, 18:22
johan™s avatar
johan™ johan™ är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: kostnadsläget

Vet inte hur det var förra året, men ta med dig mycket pengar!!

7-9 euros för vanliga maträtter. Starters 3-7 euro.

Ölen 2.50-3.80, longdrinks 3.80-4.50 beroende på vart du är.

Taxi från Rhodos stad till Faliraki kostar 14 euros. Mellan trianda och Rhodos, 9 euros. Tvärsöver från Trianda till faliraki kostar 15 euros.

Bussarna fungerar hyfsat mellan Faliraki och Rhodos och med knappt godkänt Rhodos-Kremasti längs västkusten. Kostar ett par euro men de går lite som det behagar och de klämmer gärna in fler än vad som egentligen ryms.

Jag försökte ta mig till Kamiros bussledes, gick inte alls. Trots att busscentralen säger att bussar går dit. Fick till och med avgångstider men när väl bussen kom så var det "next bus"......hela tiden. Till slut hade jag varvat alla bussar och jag började känna igen chaufförerna. Tur man hade semester för till slut började jag skratta när de med allvarlig och myndig min sade "next bus".

Hade det hänt här hemma hade jag gråtit.

För att resan skall bli ekonomiskt uthärdligt krävs att man gör egen stadig frukost. Äter gyrospita för 1.9 euros till lunch, dricker max en öl på taverna dagtid samt egen medhavd öl i kylväska (Hella 50 cl, kostar 0.65 euro i butikerna). Packa gärna ner smörgås eller frukt i väskan också.

Skippa mezes och annat förrättstjaffs. De har en massa sån't för att punga oss på pengar. Huvudrätten gör dig mer än mätt.

Nästa gång kommer vi hyra bil två dagar och riva av alla sevärdheter.
Buss tar så lång tid och taxi blir dyrt i längden om man skall se sig runt.

Men allt det där vet du säkert.

Senast redigerad av johan™ den 2008-07-15 klockan 18:28.
Svara med citat