Visa ett inlägg
  #36  
Gammal 2008-07-16, 17:11
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

Efter att ha skrivit och läst massor här på kalimera idag blev jag sååå sugen på att börja packa..(dock 13 dagar kvar till avresa) Det var några år sedan vi var i väg i två veckor och vi är 4 personer så det blir ju en del packning..
20 kg får väskorna väga + 5 kg handbagage, med vårt flygbolag och jag tänkte att jag kan ju väga resväskan (aldrig gjort det innan men alltid tyckt att den varit lite tung..) den vägde 6 kg!!! Med solkrämer, schampo, balsam, myggmedel, hårskum,spray,reseapoteket och "allt annat bra och ha-it", blir det ju inte många kilo kvar till mina kläder.
Visst brukar alltid packa för mycket när jag är borta en vecka men lite ombyte till kvällarna kunde ju vara kul. Man ska väl inte behöva några långbyxor eller långärmat överhuvudtaget. ( I Turkiet aug-07 så var tanken på långärmat omöjlig, så varmt)

Vet att du Christina frågade efter tvättomat innan du åkte, behövdes det, såg du ngt? Ibland har jag haft med lite Y3 och sköljt upp kläder i om barnens kläder börjar tryta men, det tar ju också plats o vikt.

Med tanke på vindarna så kanske det inte var så klibbevarmt kvällstid?

hm, får provlasta bilarna också, första resan utan kombi och har insett att så många väskor som vi brukar ha med oss aldrig får plats

(tänk att man klarat sig på 3-veckors luffar i omgångar med allt i en ryggsäck, varför slängs så mycket mer ned när man åker charter. Tog fram gamla luffaryggan men den var inte så pigg efter många år i garaget)
Svara med citat