Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-17, 12:29
ozogotts avatar
ozogott ozogott är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Meteora - Skiathos

Har man begränsat med tid är naturligtvis en dag oändligt mycket mer än ingen dag. Meteora är en spektakulär upplevelse och även vid ett så kort besök som en dagsutflykt medger kommer ni säkert att få fina minnen och bilder med er därifrån.

Resan till och från tar som sagt förhållandevis lång tid och naturen mellan Volos och Meteora är till stora delar, enligt min mening, inte är den mest hänförande. Stannar man totalt en vecka förstår jag att en dagsutflykt passar bra men har man tex två veckor till förfogande skulle jag överväga en övernattning i Kalambaka eller kanske hellre Kastraki som är mindre och ligger lite mer inne i Meteora.

Det är enkelt att ta sig från Volos till Meteora med buss och det finns gott om logi (vi bodde i Kastraki på Zozas Rooms för 30E/natt o rum). Med en övernattning hinner ni gå runt Meteora och besöka de kloster ni önskar och som är öppna. Meteora är inte så stort och om ni går kommer ni att se många fina vyer, jag lovar. Vidare kan ni uppleva de fantastiska bergen i både solnedgång som uppgång.

Men som sagt, ett besök är bättre än inget alls och det går säkert på en dag också även om det blir en stor del resande.

/Ozogott
Svara med citat