Sv: Välja enkelheten eller tvärtom ?
Vil definitivt ha enkel standard i Hellas, om det dreier seg om to-tre ukers eller lengre ferie. Det kjennes simpelthen godt å ikke ha ting rundt seg, bare en seng - et par stoler - kanskje et lite kjøkken , ikke ha tilgang til pc og ikke måtte sjekke mailen. Simpelthen ta 'fri fra verden', om dusjen mangler forheng er uvesentlig. Om maten er topp eller ikke, er uvesentlig. Bare synke inn i feriemodus, men AC og balkong har blitt et must, min luksus. Alderen gjør sitt!
Jeg har ikke reist AI, en kollega gjør det et par ganger i året - når høststresset får oss til å undre oss over om vi kan orke en vinter til på denne måten...Hun elsker den høstuken i Tyrkia og våruken på Canary, alt servert, spa, strand, pool, latskap, 'sove og sove' som hun sier. Men vil jeg det samme? Jeg elsker min Hellasferieform som den er.
Men jeg har jo opplevd å komme direkte fra en veldig spartansk ferie i et U-land, der man var heldig om det fantes en fan (hvilket det oftest ikke gjorde), der det var sand og skitt overalt på badrommet, med alskens 'udyr' , myggnetting med hull osv - til et luksushotell, med et bad så stort som jeg aldri har sett før, med senger som 'omfavner' en. Med varmt vann i badekaret! Frisk frukt på nattbordet og asfalt i gatene! Wow! så vakkert å våkne opp i 40. etasje og se sivilasasjonen under seg!
Men i Hellas - nei, i MITT Hellas er det enkelheten som dominerer og vil nok fortsette å gjøre det. Det er jo egentlig den store luksusen og 'friminuttet'.
|