Kom hem från Skiathos i måndags. Vi gjorde av med 10 000kr (2 pers) på en vecka. Då räknar jag inte med flygresa och hotell, men allt annat.
Enklare lunch kostar >7€. Pizza går också att hitta så billigt, men oftast kostar de runt 11€.
Lite bättre middag på kvällen <10€, ofta uppåt 15.
Efterrätt minst 3-4€ för den enklaste crepsen. 6-7€ om du inte tar det billigaste... En glasskula 1,5-2€.
Solkrämer var minst 30% dyrare än här. Kaffe och sådant var också dyrare, oavsett om man går in i supermarket i centrum eller en bit utanför.
Har inte varit i Grekland tidigare, så jag har inget att jämföra med. Men Sambon som var på Kos för några år sedan märkte rätt stor skillnad på öarna
Bussen tyckte jag var rätt billig, 1,80€ för hela vägen! Solstolarna kostar 8€ för två stolar och ett parasoll, är det normalt? Har aldrig varit med om att man betalat, så jag har verkligen inget att jämföra med. Men det är verkligen en bra grej, då slipper man de morgonpigga människorna som går ut och lägger på handdukar astidigt, och som sen går på stan medan en annan håller sig inne för att det inte finns lediga solstolar...