Hej
Förstår att du blir besviken när ingen svarar,jag hade själv 2 st frågor om resa genom ev fd Jugoslavien etc ,men fick inte ett endaste svar.
Jag åker ner till Grekland med bil nu till helgen och brukar hålla till på fastlandet och Egina utanför Aten.
Vi har bilat från Aten till Igoumenitza och visst,via vägen såg man inte så många roliga ställen,men om man kör av och drar sig in till byarna eller till strandremsan,kan man nog hitta guldkorn.
Vi skall ta båt till Igoumenitza nu och själva åka denna väg ner och på hemväg likadant,men skall då till Meteora och Parga och kanske Lefkas eller dylikt. Så jag är också intresserad av vad som finns på denna väg.
Jag tror att det finns en hel del,men det är nog så att de flesta här är mer på öarna,medans jag tycker fastlandet har mkt att se.
Vi brukar åka till Peloponnesos och ett ställe som heter Korfus.
En underbar liten ort med härliga bad mm.
Men det känner du kanske till om du har hus runt Patras trakten.
Där var vi också förra året.
Vilken båt brukar ni ta från Italien? Vi har nu senast tagit från Ancona,innan Bari. Men det är en dyr historia att åka med dessa båtar,tyvärr. Jag hoppas ni får en trevlig resa och att ni får något svar.
Kattis
Citat:
Ursprungligen postat av kozko
Är det verkligen sant att ingen av er alla har något som helst att svara på min fråga???
Är det BARA öar som gäller eller??
Visst, det finns många underbara platser i grekland o trakten runt Igoumenitsa är väl inte den första man kommer på  men det borde väl finnas NÅGON som vet NÅGOT......
Jag frågar lite mer då så kanske ni kommer på nåt:
Jag har läst/hört nåt om ett vattenfall runt Parga. Kan man åka bil dit eller måste man gå LÅNGT?
Hur är vägen runt Preveza, måste man åka RUNT hela den lilla havsviken eller går det en bro vid kusten? Är det vanligt att man kan hitta "ROOMS TO LET" om man åker över till Lefkas?
|