Citat:
Ursprungligen postat av kimmen
Jo, det stämmer. LFV tar ut en "bomavgift" på 35 kronor för varje taxibil som kör in på taxiparkeringen utanför ankomsthallen, så den tillkommer extra när man tar en taxi från Landvetter. Däremot vet jag inte om man betalar den avgiften även när man åker till flyplatsen. Det borde man ju egentligen inte göra...
/kimmen
|
Detta låter helskumt! Jag har aldrig hört talas om det på Arlanda eller Sturup. Varför ska LFV belägga Taxibilar med avgift just på Landvetter? Då borde det ju gälla alla bilar! Och på alla flygplatser!
Är det LFV som äger marken? Eller är det kommunen? Har de rätt att ta ut en avgift bara för att någon, i detta fall Taxi, åker in där? Eller är det ett sätt för Taxibolagen i Gbg att tjäna några extra kronor? (De är inte direkt kända för att vara mänsklighetens välgörare...) Tar dessutom Taxi ut avgiften både vid infart och utfart är det ju en god affärsidé! Tjäna pengar i båda "ändarna..."
Och hur håller LFV koll på vilka Taxibilar som ska betala avgiften??? Övervakningskamera eller...?
Jag ska maila LFV och fråga om detta....