Ämne: landvetter
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-31, 21:05
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: landvetter

Hellen har ju redan citerat Taxi Göteborgs hemsida. Och så här står det på Taxikurirs hemsida: "OBS! Vid resor från taxiangöringen på Landvetters flygplats tillkommer Luftfartsverkets trafikavgift (35 kr) på Taxikurirs pris."

För Taxikurir i Malmö står det så här ang. fast pris från Sturup: "Priserna inkluderar moms samt ev. gateavgifter."

Jag har ju svårt att tro att de två största taxibolagen i Göteborg skulle ljuga om detta både muntligt och skriftligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Är det LFV som äger marken?
Jag är inte säker men ja, jag tror att LFV äger Landvetter flygplats med tillhörande mark.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Och hur håller LFV koll på vilka Taxibilar som ska betala avgiften??? Övervakningskamera eller...?
Det finns en bom även när taxibilen kör in på området som chauffören öppnar (med nån typ av fjärrkontroll eller transponder antar jag) och då registreras att han kört in där. Precis på samma sätt fungerar det på taxiplattan på Göteborgs Centralstation.

Ähh, "Big Deal"... Vill man inte betala det taxi vill ha (naturligtvis frågar man först), får man väl ta flygbussen eller också gå hem...

/kimmen
Svara med citat