Det var långt att gå från Landvetter till Örgryte, Kimmen...
Det är inte så att jag betvivlar att detta stämmer. Jag tycker bara att det är märkligt att ett statligt bolag debiterar privata bolag för att de utför en service. Dvs kör folk till flygplatsen. Jag tycker att bli körd till, och för mig som resenär vistas på flygplatsen, är en form av "public service" som jag inte ska behöva betala för. Förutom själva Taxiresan förståss!

Dessutom betalar jag faktiskt skatt! Det borde på något sätt ge mig fri tillgång till flygplatser i Sverige tycker jag!
Och i slutänden är det ju inte Taxibolaget som betalar. Det är JAG! För Taxibolaget tar ut den avgiften av mig. Dvs staten kräver mig på betalning för att jag tar taxi till flygplatsen! Rätta mig om jag har fel, men jag tycker det en en absurd situation. Det blir ju en form av "straffskatt"! Vad är nästa steg? Ska jag betala en "tjuga" för att få komma in i avgångshallen för att checka in! En "tjuga" till för att gå igenom säkerhetskontrollen?
Jag hade ingen aaaaning om detta som ni nog förstår. Men jag tycker det är mycket märkligt. Jag har skickat ett mail till LFV på Landvetter och frågat om detta. Det ska bli mycket intressant att läsa deras svar...
LFV finansierar till vis del sin verksamhet genom att hyra ut lokaler på flygplatserna till allt från Biluthyrare till Restauranger och butiker. Resten finasieras av start och landningsavgifter. Men att ta betalt av Taxi, dvs passageraren, för att de kör in på området tycker jag är att gå ett steg för långt!