Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-09, 23:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Välja enkelheten eller tvärtom ?

Jag bor gärna enkelt men det måste vara rent med fungerande kylskåp och gärna en trevlig uteplats eller balkong med fin utsikt. Ett av mina absoluta favoritboenden är Pension Sunshine på Samos. Härligt att få krypa ner i sängen med de nymanglade lakanen och allt luktar fräscht. Städerskan kommer varje dag och lämnar inga dammtussar under sängen. De gamla garderoberna är renskurade och på balkongbordet ligger en fin duk oftast broderad med fint mönster. Fåglarna kvittrar i trädgården och värdinnan är så omtänksam och trevlig.

Har faktiskt nästan aldrig haft ett riktigt dåligt boende i Grekland frånsett en natt i gamla stans smalaste gränder på Naxos där boendet var väl spartanskt och med objudna små gäster. Dessutom bråkade grannarna intill halva natten.
Har råkat ut för ett skitigt rum en gång på Lefkas dit vi gjorde en utflykt på några dagar från Parga. Det här är många år sedan och det var i mitten av augusti så jag införskaffade en flaska klorin och ett par gummihandskar och städade upp det gamla skitiga rummet.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-08-09 klockan 23:03.
Svara med citat