Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-13, 07:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Förslag på Ö och boende

Jag måste få slå ett slag för fina Folegandros. Mysigare än i Chora kan du inte bo. Tavernorna serverar god grekisk mat som ofta spelar i den högre divisonen vad gäller grekisk husmankost. Till ständerna promenerar du eller tar bussen till Angali och vandrar den sista biten till Agios Nikolaos. Ön är populär speciellt hos italienare och bland grekerna själva men i lågssäsong finns det plats ändå. Här möter du folk från hela världen.

Jag bodde på Aegeon och betalade 25 euro per natt i juni förra sommaren. Oerhört fint och välskött med en underbar trädgård och vackra uteplatser. Kanske det är något dyrare i september. Finns flera andra boenden i den här prisklassen om du stannar en hel vecka blir priset lägre än för de som bara stannar en natt eller två.

Är du ute efter ett mer extravagant boende finns Fata Morgana 50 meter från
Aegeon. Det ligger på klippkanten och rummen är läckert inredda. Jag besökte ett par där som hade ett stort rum med vackra trämöbler och en liten halvtrappa upp låg sovdelen.Terassen var stor och där satt vi och såg solen sjunka ner i havet. Trevlig poolområde och fantastiska drinkar. I mitt fotoresbrev från den resan 2007 finns det någon bild från Fata Morgana.

Eva
Svara med citat