Jag, min fru och vår 2-åriga dotter bodde på hotellet, (som inte ens var halvfullt) de 2 första veckorna i juli. Hotellets standard var mycket bra, (dock inte helt färdigbyggt) och mycket fräscht. Poolen lär vara en av de största på hela ön..... men... 900 meter från hotellet till centrum.... Mestadels brant uppför, och på slutet, MYCKET brant uppför. Det var en ren och skär mördarbacke

. Det var den värsta väg till ett hotell jag upplevt under 20 års resande till Grekland. Vi gick trots det både upp & ner till stranden på dagarna, sen gick vi ner på kvällarna och åkte taxi tillbaka. Rätt jobbigt med barnvagn, mm i eftermiddagsvärmen!
I princip (speciellt om man har små barn med sig) så är det att rekommendera att hyra bil hela tiden. Alt kan man ju åka taxi 4ggr/dag, el plåga sig som vi nu gjorde. Vi hade iofs hyrbil i 5 dagar, men de flesta andra som bodde på hotellet samtidigt bokade 2 veckor när de såg uppfarten. Utsikten från balkongen var jättefin, bortsett från att området nedanför hotellet var någon slags byggarbetsplats, stora jordhögar & annat. Från själva lägenheterna var det en brant uppfart till poolen och restaurangen. Vi gick kanske upp dit 6-7ggr (på em efter dagens strandbesök) under vår vistelse och det var knappt några gäster där alls. I restaurangen såg jag bara 1 person som jobbade (på em). Poolbaren var stängd under hela vår vistelse. Skulle man äta på hotellet fick man boka bord senast på förmiddagen. Jag pratade med flera som ätit där, och det rådde delade meningar om maten. Som mest satt där max 15-20 pers på middagarna (inkl barn).
Hotellrum och pool ger jag högsta betyg. Men att i princip vara beroende av bil (iaf om man har barnvagn med sig),för att ta sig till hotellet är ju ren skandal!
Detta var vår 2:a resa till Kefalonia och vi kommer att resa dit igen, men då får det bli ett annat hotell. Ön är en av våra absoluta favoriter, och helt fantastisk!

Ha det så trevligt på Kefalonia!
Hälsar
C@nny