Vi reiser til Chios 25.august, men reisen vi hadde sett så fram til, har fått en bismak...
Vi valgte å reise med Hellas-Wings fordi vi kunne reise fra Nord-Norge via Gardermoen uten overnatting..Dette passet oss perfekt..det samme gjaldt hjemturen.Det var mye plunder å komme inn på linken om tilslutningsbilletter på HW hjemmeside,og telefonforbindelsen var vanskelig, derfor bestilte vi billetter med SAS fra Bodø...god tid før flyavgang til Chios fra Gardermoen..Gleden var stor i familien,og reisen ble ganske billig for oss fire.
Depositum var betalt,og restbeløpet innen fristen. SÅ etter at alt var bestilt og betalt,fikk vi brev om at flytidene var endret(alle reiser etter 18.aug)...fra ettermiddagen 25. til tidlig morgen.. Hva betød dette for oss? Jo,billettene fra Bodø til Oslo (4650kroner) kunne ikke brukes,og ikke omgjøres...i tillegg måtte vi nå reise dagen før ,bestille nye billetter,pluss overnatting---på retur kommer vi hjem en dag senere,og må ha to ekstra feriedager.. Reisen ble 7000 kroner dyrere,pluss disse feriedagene.
Trodde vi skulle få forståelse for den vanskelige situasjonen,og få omgjort reisen,eller få en kompensasjon for ekstra utlegg fra Hellas Wings...men NEI!
Et vennepar av oss som også skulle reise,men uka etter...fikk ikke sitt brev om de forandrede flytidene, før etter deres reise var betalt...da lurer vi på....spekulerer operatøren i dette...eller hva skjer?
Vi mener vi ikke fikk varen vi har bestilt...og brevet sørget de for at d ikke kom oss i hende før de hadde mottatt pengene og 42-dagersfristen var ute...fikk brevet 38 dager før avreise..
Dette skal ikke gå ut over vårt opphold på Chios...men Hellas Wings har mistet vår respekt og tre familier fra dette stedet blir å velge annen turoperatør for fremtiden!!

Uansett CHIOS...here we come...det er ikke din skyld!