Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-20, 15:18
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Hur känner du igen en svensk?

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Crooks aka Foppatofflan = säkraste ingenkänningsfaktorn på en svensk.. ...tyvärr.
I år var det säkrare att de satt på norrmännen, tror jag och dottern var de enda svenska jag såg med dem, vilket inte hindrar mig från att ha dem.
Bekvämare tofflor som passar både i terräng och havet får man leta efter, snygga? Tja- det beror på.
Det där med att dela notan- det beror ju alldeles på vilka man äter med, bestämmer man sig för att äta med de familjerna man lärde känna igår på hotellet, då vill jag varken bli bjuden eller bjuda, äter man med sitt resesällskap spelar det inte lika stor roll.
Vi har aldrig sett något tecken på att det skulle vara konstigt att dela notan, i år åt vi ett flertal gånger på en taverna där vi plus sällskap var de enda skandinaviska gästerna förutom en kväll. Det var m.a.o. ingen typisk turisttaverna.
Hur man känner igen en svensk, vi är jättesvåra att skilja från norrmän, så det lättaste sättet tycker jag är pecis som Elisabet skriver: språket.

Förresten i år var det otroligt många som hade IKEAS blå kasse som strandbag, i alla fall på Naxos- jag vet att tänkte "svenskar" när jag såg dem, om det var så, det vet jag inte.
// Helén
Svara med citat