Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2008-08-21, 18:20
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Forum Beach Ixia - Någon varit där i år??

[quote=lovingnurse;143838]
Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
Gud vad tråkigt. nu när jag läser det du skriver blir jag en aning fundersam. nu är det ju så att vi ska till rhodos om en månad då kanske de inte har fullt lika mycket gäster. men jag har funderat på att ta ett annat hotell nu för det känns inte helt bra om det vart matförgiftning osv på det hotellet.... :/
Vi vär ju där när det är precis som hemma väldigt varmt (rötmånad) och att ha bra varm mat till 1000 personer är säkert inte lätt. En kväll var maten faktiskt riktigt god men efter att alla hade börjat bli sjuka åt vi nästan inte på hotellet mer kvällstid, men sen blev jag sjuk och därför funderar jag på ena lunchbuffén som är öppen hela dagen. Den familjen vi åkte med fick äta resten av sina måltider på den italienska resturangen som ingår i kedjan (man kan välja ett matställe i veckan utanför hotellet) och en kväll fick vi gå och äta på Forum Residence istället, samma stuk på maten men varmare, där fick man dock sitta inne i en mörk matsal så jag vet inte om jag hade föredragit det i två veckor precis.
Hotellet i sig är ok men just all inclusive ska man nog ta på andra ställen när det inte finns så mycket annat o bättre runtomkring.

Nu sa solresors personal på plats att det inte hade varit så många sjuka tidigare under sommaren utan att det hade dragit igång den sista tiden runt tiden då vi kom ner. Kanske har det redan blivit lungare.
Man vill ju inte behöva vara försiktig med vad man äter och vi har haft halvpensionsbuffé i Turkiet och all inclusive i Egypten där maten hanteras på samma sätt men helt utan problem. Men här var det ofta brist på färdiga hamburgare, de stektes snabbt och jag vet att jag fick i mig någon som inte var färdig stekt..

Det är ju ett gäng där nere nu som brukar skriva här och någon mer är väl på väg ner, hör med dem om hur de upplevde det dessa veckorna (de kom ner den 9:e och vi åkte ju den 13:e så det kanske redan har lugnat sig)

Christina här var ju några veckor innan oss och hon upplevde maten som ok vad jag har förstått och kolla med henne om de var sjuka då..
Svara med citat