Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-23, 17:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kändisar i Grekland?

Mimis Domazos var en av de många PAO-spelarna som kom för behandling till den sjukgymnastikklinik där jag arbetade 1968-1969.(Glykofridis) Några andra spelarnamn minns jag inte men han var ju stjärna, gissa om alla tjejerna på jobbet var intresserade. Han var hygglig och hade med sig biljetter till matcher. En match mellan PAO och Olympiakos kommer jag väl ihåg, mest för livet på läktarna...Vår kompis Christos hade gått på Axelssons institut i Stockholm och lärt sig till massör. Han hade just blivit massör åt PAO och när någon blev nersparkad på planen rusade Christos förstås dit med sin väska för att göra en insats. Poliserna som kantade planen kände inte igen honom utan rusade in och lyfte ut Christos med väska och allt. Det såg för otroligt dråpligt ut.
Vi såg också en basketmatch mellan PAO och ett italienskt lag på den gamla marmorstadion. Vilken känsla! Men åskådarna var inte så sportsliga utan varje gång som italienarna gick till anfall brassade man av fotoblixtar och ficklampor mot dem. Enligt uppgift hade det gjorts så i Italien under en tidigare match.
Svara med citat