Tycker att denna tråd numer består av 2 frågor.
1. Kan man över huvud taget klara sig på 5000kr under en vecka i Grekland?
2. Kan man klara sig på 5000kr under en vecka med de önskemål som trådskaparen ställt?
Citat:
Hur långt klarar man sig på ca 5000 kr i fickpengar (boende är alltså borträknat) om man är två personer som ska äta ute varje dag, utom möjligtvis frukost? Vi kanske inte letar oss in i gränderna till de billigaste tavernorna varje dag. Dessutom kommer det nog bli en hel del dricka under dagen som läsk, drinkar och öl.
|
Med dessa "krav". Alltså äta alla måltider ute borträknat frukost + att inte alltid ta sig tid att leta upp de billigaste tavernorna, utan man sätter sig där det ser trevligt ut. Och en hel del drinkar, ja ni kan ju läsa själva.
Jag skulle inte klara mig på 5000kr om jag skulle lägga pengarna på allt detta. Det är heller i och för sig inte så mycket mer pengar man behöver ha med sig för totalt gör man ju inte av med så mycket. Personligen gör vi av med 500kr/pers. och dygn inräknat boende, men tar jag bort boende och bilhyra får jag ca. 350kr/dygn och person. Vi lyxar INTE. Solstolar kanske 2 dagar under hela semestern, lunch ute ibland - inte speciellt ofta, middag alltid ute och frukost på balkongen. Minimal shopping och inte drinkar.
Vad säger ni andra? För vi är ju överrens om att det går att leva på 5000kr om man vill.