Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-28, 21:43
Eupheme Eupheme är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Räcker pengarna?!

Hej igen!
Först och främst tack så hemskt mycket för alla svar!
Jag kanske ska specificera mig lite närmre angående våra levnadskrav.
När jag skrev att vi inte kommer leta oss in i gränderna till de allra billigaste tavernorna varje dag menade jag inte heller att vi kommer sätta oss på första bästa restaurang utan att kolla priserna först (skulle kanske ha uttryckt mig lite noggrannare där). Vi är vana att äta ganska lätt till lunchen så det kanske vi fixar själva om vi inte delar något enkelt att äta ute. Och angående drickandet så kommer vi förmodligen köpa det mesta med upp på hotellrummet, iaf. öl och läsk, och samma sak på stranden. Smart också att köpa med sig det nödvändigaste i frukostväg från Sverige! Att jag inte tänkte på det… det gjorde ju faktiskt t.o.m. mina föräldrar när vi öluffade -99. Vi har inte heller tänkt festa loss på några diskotek.
Solstolar kommer vi definitivt inte hyra om det kostar för mycket (tro mig min kille är smålänning), särskilt inte om man kan ligga bekvämt på sin handuk istället.
Större utflykter har vi också redan räknat bort, även om det känns lite trist. Men vi tänkte försöka se så mycket vi kan där vi är istället. Så det blir inget med att hyra moped eller bil. Kanske någon bussresa in till Chania stad någon kväll eller två om det inte ligger på gångavstånd.
Shoppingen då… ja det kommer bli hårt för min del men den har vi också tänkt hoppa.
Låter kanske inte som en speciellt upplevelserik semester men vi är bara glada om vi kan åka. Men visst är det tråkigt om man måste vända på vart enda litet fjuttöre.
Svara med citat