Sv: Vilken by/stad är mysigast att bo i?
Vi var på Lesbos i sommer, og vi bodde i Molivos. Det var en kjempefin plass å bo syntes vi, med masse fine tavernaer å velge i, fantastiske solnedganger og selve byen er kjempefin med sine brosteinsbelagte trange gater (og ofte med trappetrinn i). Minuset er stranden, om du ikke liker rullesteinsstrender. (Og selv om du gjør det, vil jeg anbefale badesko når du bader, for det var mange skrarpe steiner i bunnen i vannet)'
Vi leide bil, så vi kom oss litt rundt omkring også, og hva strender angår så likte vi veldig godt stranden i Skala Kalloni og Anaxos. Stranden i Skala Erresou fikk vi ikke sett da vi var der på en søndag, og søndager er tydeligvis hele Mytihlini by på stranda akkurat der, så det var ikke en parkeringsplass å oppdrive selv om man parkerer som en greker (dvs: vi har oppdaget at alle steder det står et parkering forbudt eller stopp forbudt-skilt i Hellas, står det også en greker parkert rett foran skiltet).
Prisnivået på mat syntes vi var ganske rimelig; det er dyrere i Molivos enn de andre stedene vi var, men ikke akkurat avskrekkende priser likevel. Og de har veldig mye god fersk fisk!!
Angående service på tavernaene så var den jevnt over ganske bra. De var ikke pågående og masete, men heller ikke avvisende. Eneste stedet vi syntes ting tok alt for lang tid var på Octopus taverna i havnen i Molivos. Maten der var kjempegod, men jeg tror de var litt for få folk på jobb, så alt tok veldig lang tid. Vi ventet godt over en time fra vi bestilte til vi fikk maten, og jeg tror vi brukte 20 minutter på å få tak i en av servitørene for å få regninga, og enda lengre før vi faktisk fikk betalt. Det var flere som gikk den dagen som ikke hadde fått bestilt og som var sultne og ville ha mat fort. Men som sagt, maten der var kjempegod.
|