Ang. dålig service
Första gången jag var i Grekland var jag på Rhodos, i Rhodos stad. Precis innan euron. Jag och mitt resesällskap satte oss ner på en servering i G:a stan för att äta lunch. Varmt som det var satte vi oss på en uteservering, i skuggan av några stora träd. Vi beställde in varsin grekisk sallad och ngt att dricka till. Servitören tittade oförstående på oss och undrade om vi inte skulle beställa mer? När vi förklarade att detta räckte gott och väl för oss i värmen fick vi inte sitta kvar utan han flyttade oss till ett bord vid sidan av uteserveringen, under parasoll. Jag kokade... och inte av värmen... Men mitt sällskap bad mig bortse från detta. När han sedan kommer in med notan så har dom lagt på ytterligare 2-3000 grekiska (kommer inte ihåg om det var drachmer det hette då?) på priset och påstår att det vi åt var en "special" sallad och inte en grekisk sallad som vi beställde.... Vad som sedan hände passar sig inte att återge här.
Men, har sedan dess träffat många trevliga och gästvänliga krögare som serverat god och prisvärd mat i den grekiska ö-världen. Och återvänder till Rhodos nu på onsdag för 3dje gången. Yipee!
|