Sv: Att jämföra länder
Hej!
Jag har också alltid varit en Greklandsfantast och har haft fördommar mot Turkiet ända tills för några år sedan när vi åkte till Icmeler i Turkiet. Nu är mina fördomar bortblåsta. Människorna där var fantastiskt trevliga och ödmjuka, visst kunde det tjatas i butikerna och visst slängdes det blickar på vår tonårsdotter men vi upplevde aldrig att det var särskilt jobbigt.
Det var väldigt lätt att få kontakt med människorna där, faktist lättare än i Grekland.
När vi var i Rethymnon för några år sedan, var inkastarna på restaurangerna vid hamnen och på strandpromenaden nog så jobbiga.
Vår dotter blev också sjuk förra sommaren när vi var i Incekum så hon fick uppsöka sjukhus, där hon fick antibiotika och dropp. Det var i Alanya och bättre mottagande och vård kan man inte önska sej som hon fick där.
Hon har även fått uppsöka läkare på Kreta och det var inget fel på den vården heller, men jag upplevde det renare och fräschare i Turkiet.
I somras var vi på Naxos och det var helt underbart, men nästa sommar blir det nog Turkiet igen för 4:e gången. Hälsningar Twiggy
|