Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-26, 17:32
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Sandstrandstips?

Menorca har vi skippat. Torr och platt ö låter inte så kul... Nej, det handlar mest om att maken har försprång i att samla information. Han har förälskat sig i Naxos och jag hittar inte (har inte hunnit leta) så mycket info om Menorca. Jag får för mig, men vet inte om det är helt rätt uppfattat, att Spanien/Menorca har stora hotellkomplex, att Greklands turism är småskaligare?? Rätta mig om jag har fel.

Jag får åka till Menorca och vandra på vuxensemester någon gång, tror jag. Resten av familjen vill åka till Grekland. Och det gör jag gärna också.

Men vart? Skiathos lät inte så kul av Kalimeras öbeskrivning, tyckte vi, men en arbetskompis till min man hade varit där och lovordade ön????

Flygpriser för 15 000:- och hopplöst långa flygtider var när jag kollade, som hastigast, till Menorca. Igår satt maken och kollade flyg till Aten och då såg det betydligt billigare ut. Men en kollega till mig som flugit "på egen hand" till Naxos sa: "Aldrig igen! Nästa gång blir det charter!"

Fixa och trixa och kanske få ihop en billigare resa? Eller boka charter och allt är fixat och klart? Erfarenheter och tips mottages tacksamt! Vi har ju lite tid att fundera. Om man bokar flyg själv kan man kanske stanna längre funderar jag...

Vi har kommit så långt att vi beställt Kalimeras Naxos-guide!

Aina
Svara med citat