Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-27, 07:42
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Sandstrandstips?

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Fixa och trixa och kanske få ihop en billigare resa? Eller boka charter och allt är fixat och klart? Erfarenheter och tips mottages tacksamt! Vi har ju lite tid att fundera. Om man bokar flyg själv kan man kanske stanna längre funderar jag...
Exakt! Man kan stanna PRECIS på länge man vill! En klar fördel när vi snackar om Naxos.

Det är ju precis som du säger. Fixa och trixa lite, eller allt packat och klart! Det beror ju på vad man själv trivs med! Det är inte speciellt svårt att åka själv, men däremot kan man ibland få leta lite efter rätt terminal varifrån båten ska avgå osv. men sånt tar ändå inte mer än 5 minuter.

Åker man charter till Naxos landar man på Santorini, en ganska klar fördel eftersom man ligger mycket närmare. Men vad jag förstått tjänar man inte direkt så mycket tid. Båten som Apollo hyr in; är det ca. 4-5 timmar det tar till Naxos?? Om jag uppfattat det hela rätt så tjänar ni alltså inte speciellt mycket tid, jämfört med att utgå från Pireus. Båtresan med Blue Star från Pireus kostar ca. 30 €/pers. och tar 5-6 timmar. Sen tillkommer ju transfer till hamnen också.
Svara med citat