Sv: I valet och kvalet...
Vi kom till Milos från Santorini den 17/7 (Söndag, tidig eftermiddag) och vi har aldrig haft så svårt att hitta boende på någon ö. Det tog ca 3 timmar, nu var vi 5 pers och är man 2-3 så är det nog enklare. Det stod 5-6 rumsuthyrare och väntade när vi kom och ingen hade något vettigt (Dyrt, litet och långt bort)
Jag tror att om ni kommer mitt i natten och om det skulle råka stå någon rumsuthyrare i hamnen så är erat förhandlingsläge ganska dåligt. Tycker ni bör förboka.
Detta gäller Adamas, tänk inte ens tanken på att försöka få boende i Pollonia utan att förboka.
En annan kanske ännu knepigare sak är hur ni ska ta er tillbaka till Santorini, jag fick känslan att det går fler båtar från Santorini till Milos än tvärtom. Det går en liten katamaran som heter Superseajet eller något sånt, men den är alldeles för liten för att lita på att den kommer om det blåser, sen går det väl nån färja nån gång i veckan också.
Ska nu ha ut något av Milos så måste ni hyramoppe/bil eftersom alla vettiga stränder ligger "långt" bort från Adamas.
Tycker nog att Naxos kan vara ett alternativ om ni är borta i en vecka: Mycket bättre färjeförbindelser, mycket enklare att fixa boende, billigare boende, högklassiga stränder (det har Milos också men kanske inte på samma sätt)
/Ola
|