Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-01, 05:20
ccaalli ccaalli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Kom hem från Kreta förra veckan. Hade förberett mig före resan genom att läsa Kalimera forum bl.a. Så nog visste vi vilken restauranag vi inte skulle gå på.

Så vad händer söndag kväll. Bussen in till Chania, promenad i gränderna, åh vilken gullig restaurang, (vi kom från fel håll). Inte en tanke på vilken restaurang vi skulle undvika. Såg för övrigt ingen skylt med namnet heller.

Fick frågan om dryck. Bad om Retsina. Nä den var slut. Men du kan få smaka det lokala vinet. Nja sa jag, men jag smakar. In kom en öppnad flaska så var det med det. Bad om menyn efter ett tag. Då kom en kille och erbjöd lamm i folie, inget pris ingen meny. Bad om menyn igen. Efter 15 minuter kom den. Priserna hissnade. Vår vinflaska kostade 220 kr. Mer än det dubbla än på övriga restauranger. Vi beställde en förrättstallrik för två med lite av varje. In kom ett dessertfat med 2 räkor, en torkad brödbit med lite tzatziki på, nån fiskburgare? en friterad bläckfisk, lite sallad, fiskrom och ett 20 tal svarta oliver. 227 kr!!!! Vi betalade och gick. De fick inte ett öre i dricks å när vi kollade kvittot ramlade polletten ner. Att man kan bli förbannad på sig själv. Jag grämde mig i tre dagar. Det var dessutom min mans 50 årsdag så vi skulle äta fint. Så vi tog bussen tillbaka till Kato Stalos och åt varmrätt mm på Marias. Å under den veckan vi var där blev vi aldrig besvikna på den restaurangen.

Vi åt även på Marcos vilket kan rekomenderas. Ät gärna där en av de första kvällarna så har ni ert stamställe. Underbar mat, mycket att välja på. Inga menyer där heller man får gå in och välja bland ett 20 tal rätter i köket. Vi två åt av 4 olika varmrätter var, en förrätt, en flaska restina, en öl, blev bjudna på ouzo och raki samt efterrätt och priset futtiga 220 kr för allt. Att jämföra med vinflaskan på skitrestaurangen.
Det är då man öser på med dricks.

För övrigt bodde vi på Pegasus som var ett fint och trevligt hotell.
Havet var underbart och vädret för det mesta med. Om nån var där på söndan den 21 september och såg ett tokigt par gå i hällregn mitt på dan så vet ni vilka vi är.

Men vad gäller Enplo. Ha med er bilden på restaurangen när ni går ut och gör inte som oss.j..r,j..r, j..r, (sorry)
Svara med citat