Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-04, 16:10
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Grekisk mat - äcklig?

Hej!
Har själv aldrig varit på Samos men känner igen det du beskriver. För ett par år sedan var vi på Agistri... och det kommer jag aldrig att göra om... första dagen när vi kom dit så var vi ganska hungriga och ganska trötta så vi ville gärna ha ngt att äta. I snackbaren i hotellet kunde man köpa pizzor men det ville vi ju helst inte. Så vi gav oss ut på upptäcksfärd i den lilla byn... Eftersom klockan var drygt 17-18 var det inte många ställen öppna och vi hittade en liten taverna som jag kom i håg låg i närheten av supermarketen i byn Milos. Jag beställde souvlaki som mestadels bestod av senor och fett. Ett sorgligt kapitel. Resten av den resan åt vi på ställen som hade rekomenderats till mig av en kollega och de hade väldigt goda Metzes kom jag i håg. Jag talade med hotellvärdinnan som rekomenderade en taverna som låg längs vägen in mot Agistri-stad så vi gick dit. Jag fick kött som var gammalt och vågade inte äta upp den eller beställa nytt.

Jag håller med de flesta som skrivit i detta ämne att ett tips är kanske att undvika de stora turist-tavernorna... Nu ska man ju inte säga att alla tavernor som är turistvänliga är illa - långt ifrån... Jag kan räkna upp ett par tavernor på Skiathos som är helt ok!
Svara med citat