Inte för att jag har så väldigt mycket mer tid nu......men Hotell Stavroula Palace gällde det.
Jag kan rekommendera detta hotell av flera skäl. Det ligger relativt bra till då utsikten över havet är formidabel. Ett flertal tavernor finns längs strandpromenaden (en av Apollos bilder visar hur bra de ligger), där är det trevligt folkvimmel varje kväll. Hotellet har en personlig touch, trevlig och omtänksam personal ledd av Stavroula själv, en nybliven mamma i ålder jag inte törs gissa men hon är lite "poppig" i sättet. Det är ett litet men trevligt poolområde där det oftast är en hel del gäster som sitter i sköna fåtöljer intill baren. Det är hyfsat trevliga rum, varken modernt eller slitet.
Det är bara ett problem, åtminstone var det ett problem i somras. Jag är hellre sanningsenlig än förvrider eller inte säger sanningen. Vi hade problem med kackerlackor och vi vet inte exakt varför de fanns där och ställde till det för oss ? Det ligger en liten taverna alldeles intill, hotellet har gräsmattor, buskar, en hel del större blomkrukor runt om i trappor och utrymmen överallt på hela hotellet. Det var en vecka där det dessutom blev mycket varmare i slutet av vår vistelse och det lär vara vanligt att en temperaturhöjning sätter fart på de äckliga krypen.
Jag hade en dispyt med ägarinnan Stavroula om detta, jag hoppas innerligen att hon har tagit lärdom av klagomålen men jag tycker inte att jag själv eller att andra ska döma hela anläggningen efter en händelse som var specifik under vår vecka där.
Hotell Stavroula Palace är absolut värt ett boende och jag har i alla fall informerat på ett ärligt sätt.
Hasse