Citat:
Ursprungligen postat av Fenalena
Jag upplever det olika från ö till ö. På Naxos åt vi ofta god mat. På Samos i Pythagorion blev jag flera ggr besviken.
|
Man kan verkligen inte generalisera på det sätt som görs eftersom det är en omöjlighet att bevaka helheten på plats. Vi måste alla prova oss fram och är nu fullständigt övertygade om att även Pythagorion har sina russin gällande kosthållningen! God vällagad och underbart kryddat mat kan du hitta varhelst du hamnat om du verkligen anstränger dig! Nu har förstås vi varit Grekland trogna och har inget att jämföra med (läs Turkiet) men jag betvivlar att de är 100% där som här hemma.
Har inget minne av att den skulle ha varit extra vällagad på Naxos, men Folegandros har fått en extra stjärna i vårt minne!
Den grekiska mat vi ätit ute i Sverige är inte den som vi njuter av i Grekland. Lagad mat ute i Sverige har vi dessvärre inte haft inom räckhåll. Visst, här finns också olika spett med zatsiki och ris/pot/burgur lagat av andra nationaliteter än greker men, men......lagad grekisk mat är för mig något helt annat.
VH I-K