Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-13, 16:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Medverkan till momsfusk??

Den här lagen om kvitto infördes redan för 7 - 8 år sedan, minst! Och första året kommer jag ihåg att de flesta var noga med kvittot på Tavernan eller Fiket! Därefter återgick allt till det "normala"... Är man okänd på stället kommer oftast ett "snapsglas" med kvittot i. Är man känd ser man inte röken av något kvitto... Jag har aldrig sett eller hört om någon som blivit kollad där jag varit.

Och jag kan inte påminna mig att jag fått kvitto på boende någonstans, någongång...

Däremot så vet jag nu hur uthyrarna/ägarna gör för att smussla undan en del av intäkterna. Och varför man gör på det sättet. Det är inte fullt så enkelt som man tror. De måste vara lite kreativa av olika orsaker. Men tydligen så "skummar" man generellt sett av 12 - 15 % av omsättningen svart på boende. Lite mer på Tavernor... Sedan fördelas dessa pengar mellan att betala svart arbetskraft och ägarens djuuupa ficka... Och det är helt accepterat! Och ALLA VET OM DET!!!

Förbjudet javisst. Men ingen bryr sig så länge det sker snyggt. Ack detta Grekland...

Anledningen till att jag fått massor med info om dessa saker är att jag har ett hotell "Till Salu" i Grekland! Jag återkommer om det så småningom under en annan rubrik.
Svara med citat