Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-14, 23:17
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Var på Samos skall man åka?

Precis - man bör förnya sig emellanåt o upptäcka nytt - varje grekisk Ö och faktiskt var by är som ett nytt resmål med en ny känsla och provar man inte så.... Jag brukar återvända men inte mer än 2 ggr på raken sen må det gå ngra år då jag testar nytt.
Det var några år sedan Samos så det börjar kännas som dax igen...eller kanske Kefalonia ? Naxos är en såndär absolutåtervändarö för mig :-) o särskilt med boendebasen i Ag Anna/Ag Prokopis. En pärla jag lär besöka igen är oxå lilla fina Amorgos och som sagt Samos vartifrån jag har många många fina minnen från. Kreta är ju gigantiskt men där finns ett litet oansenligt ställe vid namn Geopoulis som alltid kommer vara i mitt hjärta. Vissa ställen blir som ett andra hem som man bara måste återse på ngt mysko vis ! Grekland funkar så - platser sätter sig så personligt i hjärtat mer än andra resmål på jorden tycker jag ? Jag hoppas vi 2009 kommer till Kefalonia och Skala men om inte så blir det Samos o Kokkari. Pythagorion i all ära men men...inte igen för min del. Tror jag kan den byn o hamnen nu. Det var som sagt lite väl oäkta ibland - eller kanske det var för äkta ? alltså jag fick så mkt kontakt där i lilla Pythagorion att magin liksom försvann bland alla "sanningar". Aja, Du som frågade i början. Go for Kokkari är mitt råd ! men besök Pythagorion och lite andra utflykter med båt kanske och ett besök i Samos stad ngra timmar. Man hinner det på Samos.
Svara med citat