Ämne: Sterling
Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-17, 20:35
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sterling

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Jodå, den isländske storägaren heter Palmi Haraldsson med sitt bolag FONS. Tidigare insyltad i FlyMe före konkursen.
Tack. Jag hade för mig att det var något sådant...

Citat:
Jag tror tyvärr chansen att Sterling överlever vintern är försvinnande liten.
Tyvärr måste jag hålla med dig. Jag tycker det är synd för vi som bor i Sydsverige har haft mycket nytta av deras, och tidigare Maersks, billiga biljetter från Kph till Athen. Samtidigt vet jag att de var illa ute i våras när peersonalen strejkade. De hade bara kassa för några dagar. Dvs likviditeten är i botten...

Samtidigt öppnar det för andra bolag, tex Ryan m fl. Speciellt eftersom EU slagit Grekland på fingrarna då de stöttat Olympic för mycket och de kommer att försvinna. Och Kastrup har precis beslutat att bygga en helt ny Terminal enbart för lågprisbolagen! Så inget ont som kanske trots allt för något gott med sig....

Citat:
Ursprungligen postat av Ingegerd_Lasse Visa inlägg
Finns det något sätt att kolla hur ett flygbolag "mår?"
Det är rätt svårt. Du kan naturligtvis kolla deras öppna bokföring med balansomslutning, kassa osv. Det kan ge dig en uppfattning om företagets finansiella status men säger ändå långt ifrån allt. Faktum är att man ofta får mer info genom att läsa tidningar och olika resesiter! När det börjar ryktas om ett bolag så brukar det oftast finnas en grund för det. "Ingen rök utan eld..." (Om man inte bränner Svavel på Koppar för då kan man få rök utan eld av resterna... )

Citat:
Hur vet man t.ex att SAS är säkrare?
Det kan man inte säga med 100% säkerhet, men jag tror att sannolikheten att tex SAS skulle gå i KK är försvinnade liten. Liksom andra större etablerade bolag. Men det är vad jag TROR! Då är nog faran större med div lågprisbolag. Men samtidigt är Ryan ett av de mest lönamma bolagen just nu!

Citat:
Det är många som drabbas om vår drömresa blir inställd p.gr.av konkurs!
Så länge du beställer resan med ett större etablerat bolag är det troligtvis ingen större fara. Fast som sagt hade jag nog inte bokat en resa längre fram med Sterling just nu.