Ämne: Lasagna
Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-24, 20:58
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Lasagna

Okay Peter
Jag är överens, men att avslöja strösocker är ju ett kocktrix.
Jag vet inte vart Turelli har försvunnit, men av alla onda ting tycker jag Barilla är minst ond. Det går ju faktiskt att göra plattor själv, men det är ett djäkla jobb och inte billigt heller.
Muskot har jag i päromoset och inte i vitsåsen. Har aldrig provat men fler och fler säger prova. Så jag ska testa i morgon. I värsta fall har jag ju slasken alldeles bredvid. Du får höra i morgon kväll. Jag fick lära mig timjan och tänker utelämna den i morgon.
Jag kan bespara dig en test "Euroshopper" ska inte gå in på detaljer, men om jag säger kokta blöjor kanske du förstår. I övrigt är jag glad i rotsaker i maten och svamp. Lyfter fram smaker och gör det hela smakligare, men rot.. är inget snabbkok. Lite vitkåk i vanlig köttfärssås lyfter, men funkar inte på den vanliga 30-minuters matlagningen utan tillhör de längre koken.
-Du och jag får väl sälla oss till de som har tid?
Pratade med mitt X alldeles nyss och där var det hammisar och pommes som gällde i och för sig hemma, men.
Ungarna frågar ibland om inte pappa kan komma hem och laga maten igen. Det skulle se ut det.
Jo jag tog mig faktisk tid att laga ordentlig mat även när jag jobbade. Britt måste ha varit i paradiset som slapp allt sånt. Däremot hade jag förbud mot att vistas i tvättstugan. Ingen förklaring lämnas. Den överlåts till damerna på forumet.
Nu ska jag titta på en film The Illusionist, hoppas den är bra.
Glömde en fråga.
-Vilket kök i EU använder mest lök?
Jag vet svaret, men ni kan ju gissa så ska jag berätta. Har varit där och till och med ätit pannkakor med lök.

Uffe

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-10-24 klockan 21:01.
Svara med citat