Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman
...men att avslöja strösocker är ju ett kocktrix.
|
SORRY.

Det visste jag inte! Jag lärde det i min ungdom av min älskade farmor som lärde mig lite om att laga mat. Hon såg väl redan då att jag skulle sluta som ungkarl. Med två katter...

Så hon tyckte väl att jag i alla fall skulle få äta lite gott...
Citat:
Det går ju faktiskt att göra plattor själv, men det är ett djäkla jobb och inte billigt heller.
|
Det måste finnas enklare, billigare och smidigare sätt än att göra dem själv...? Jag orkar inte stå och knåda Pastadeg här hemma och då krävs dessutom en maskin. Nääääääää.....
OK. Euroshopper är ute. Jag litar på din smak där. Men ICA har egna! Har du testat dem? (Som en kille i "min" ICA-butik sade: Euroshopper har vissa saker som är jättebra... Han avslutade aldrig meningen...

)
Citat:
Muskot har jag i päromoset och inte i vitsåsen. Har aldrig provat men fler och fler säger prova. Så jag ska testa i morgon.
|
Muskot och även vitpeppar och salt (Och smöööör

) är helt klart ett krav i päramoset. Potatismos för er som inte förstår dialekten...
Minska lite på Timjan och lägg till Muskot. Personligen hade jag dragit ner lite på "rötterna" också men det är en smaksak...
Citat:
Jag fick lära mig timjan och tänker utelämna den i morgon.
|
Timjan är en god krydda men jag ser inte den riktigt i en Lasagne. I Ärtsoppa naturligtvis. Även när man kokar ihop en Rödvinssås ger den viss smak.
Citat:
-Vilket kök i EU använder mest lök?
|
Satan. Där blev jag helt ställd. Min första tanke var Frankrike. Men det verkar lite för enkelt. Så min gissning får bli Ungern! Deras Gulashsoppa innehåller massa paprika OCH lök! "Ein ächtes Gulash sollst brännen wennst kommst rein, und wennst komst raus..."
Ungern!