Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-29, 18:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: STERLING I KONKURS!

Tja, det var ju ingen större överraskning... Men trist ändå. Hoppas alla här har köpt biljetter med kort för då finns det goda möjligheter att gå ekonomiskt oskadad ur det hela i alla fall. Även om det är trist att bli av med biljetterna...

Samtidigt tror jag att Sterings konkursbo köps av något annat bolag som andra här sagt. Och att det kanske kommer ytterligare någon aktör på just Athen och Kreta. Personligen hoppas jag på Ryan.

Men det finns många andra bolag. Jag hittade i förra veckan Kph -Ath tor två veckor i Juni 2009 för 1862 SEK med en mellanlandning i varje riktning. (Sk rökpaus nu när man inte får röka på planen längre... ) Och det var ett stort känt bolag i Star-alliansen.

Samtidigt ska man vara medveten om att vissa inom braschen kunniga förespår att ytterligare 25 bolag kommer att gå i KK före nyår. Och de säger att bränslepriserna och finanskrisen riskerar att knäcka även stora kända bolag.

Så det kan medföra viss risk att köpa biljetter nu. Jag hade inte gjort utan att betala med kreditkort. Då är man i alla fall ekonomiskt säkrad ännu så länge. Men blir det för stora förluster pga KK bland flygbolag kanske man ändrar villkoren för det med. Sådant har ju hänt förr...!

Är det förresten någon här som vet vilket bolag Lissi flög ner med? Sitter hon i skiten nu? Hon ska ju flyga hem på Lördag...

Senast redigerad av Peter den 2008-10-29 klockan 18:07. Anledning: Tillägg
Svara med citat