Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-30, 01:47
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: STERLING I KONKURS!

Citat:
Ursprungligen postat av opa Visa inlägg
Jag hade 4.300 DKK inne och nu är väl allt borta!
Jag har ju inte bokat någon resa ännu, utan har pengarna innestående, hur tror ni att det kommer gå för mig? Ursprungligen är resan köpt med VISA kontokort, inte kreditkort.
Det där är en knivig fråga som kan ställa till problem. Du har ju inte en bokad resa som du går miste om utan ett tillgodohavande. Och sådana brukar inte betalas ut vid konkurser. Samma sak med presentkort. Du får kolla med kortets bank.

Citat:
Ursprungligen postat av emy Visa inlägg
Och en sak till vad gör man med inrikes biljetterna som är bokade och betalda hos Norweigan???
Så vitt jag vet så hyrde bara Norwegian in Sterling på vissa rutter? Och i så fall är det upp till dem att se till att flighten blir av! De får hyra in något annat bolag. Kontakta Norw för att få klarhet om flighten går eller om du ska ha pengarna tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Nja, det är ju inte en fråga om vilja eller inte. Detta är reglerat i Konsumentkreditlagen! I fallet med betalkort kan det väl vara fråga om goodwill dock.
I fallet med Fly Me så var det faktiskt en fråga om god vilja. Bankerna var inte tvingade att ersätta dem som betalat med betal/kontokort med gjorde det ändå. Det stod om det i tidningarna idag så jag känner mig rätt torr om tårna...
Svara med citat