Citat:
Ursprungligen postat av ofelia
Hej!
Tyvärr har jag inget bra svar på din fråga eftersom vi inte åkt från Pireus sedan 1998. Men jag blev fascinerad av din text " Det troliga är att vi enbart har handbagage..." Hur lyckas ni med det?  Jag tycker att vi får stuva om många gånger innan vi får ner allt i två stora ryggsäckar.(vi är två vux+två barn 2år+4år) Berätta gärna om hur vi ska göra för att klara oss med enbart handbagage.
/Ofelia
p.s Är spänd på vilka svar du får angående transport till någon hamn. Vi ska också flyga till Athen i juni. d.s
|
Mina barn är i samma ålder men vi brukar klara oss på liten packning.Förra året blev det en kabinväska och en ryggsäck storlek mindre. Har gjort ett antal resor nu och lärt oss

Har dessutom turen att kunna bunkra saker hos en väninna på Kreta, varpå vi ej behöver ha med "vätskor" (champoo, duschtvål etc) som måste checkas in, solskydd köper vi på plats. Har också lärt oss att begränsa klädutbudet eftersom vi har tillgång till tvättmaskin och för att det oftast blir en massa kläder som inte används. Badhandukar som tar en hiskelig plats finns också att tillgå hos kompisen. I och med att vi åker under sommarens varmaste delar (Juli i år) är det bara tunna kläder som gäller och som inte tar ngn direkt plats.