Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-05, 08:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ett sjunde klassens tivoli.

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Tummen upp för Elisabet som själv avskyr (tror jag) det här sk turistiga spektaklet, men som försvarar dennnes åsikt som älskar det
Tack ricky för de orden. Ja, jag försvarar rätten att gilla vad man vill (utom kampsport men det är en annan diskusson ), men det jag framför allt vänder mig emot är den märkliga synen på vad som är - eller rättare sagt; inte är -genuint i Grekland, som väldigt ofta kommer fram här i forumet.

Turismen är en av Greklands största näringar. Grekerna har utvecklat sitt koncept på modern turismen och de erbjuder det de bedömer att de kan göra störst inkomster på. Det betyder att turismens alla sidor, även det värsta tingeltanglet och de största schablaken till lyxhotell vid det som en gång var avlägsna enskilda badvikar ÄR GENIUNT GREKISKA. De visar hur grekerna vill bedriva turism.

De gör ju också rätt bedömning. Visst, vi är ett gäng här som gång på gång talar om vad illa vi tycker om massturism. Men sanningen är ju att vi inte är mer än en fjärt i universum i jämförelse med turistströmmarna till Grekland.

För övrigt är jag helt övertygad om att många greker älskar tingeltangel. De gånger jag har sett hur de inreder och pyntar sina hem så har jag sett ruskigt smaklösa saker (i mina ögon naturligtvis). Oftast en massa billigt tjafs, fult arrangerat och kombinerat i färger som påminner om den känsla jag får när jag ser det
Svara med citat