Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-06, 09:59
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Ett sjunde klassens tivoli.

"På tal om "tingeltangel". När man går på en marknad så tycks stånden mest bestå av denna varan. Varför finns det så många som säljer dyligt om det inte finns köpare. Vart man än kommer här i Sverige och det finns en marknad är det samma som säljes"

Håller med och själv hade jag inte åkt till Kreta för detta.

Jag talade med en kvinna som hade en butik i Agios Nikolaos som berättade (efter att jag fråga om lite genuint)att många köper mest Kina tillverkad dynga och att de genuina inhemska sakerna ses som för dyra.

Ja människan förändras inget tal om det och snålare och snålare blir vi och ska ha mer och mer och sätter inte längre samma värde på tex hantverk som förr.

Det som är trist är att kunskapen, hantverk och arv går förlorat bla pga dessa tivolin som skapas för snabba pengar mm mm.

Folk får åka och göra vad de känner passar bäst för dem, men tyvärr så missar de väldigt mycket som inte kostar.

Själv riktigt kände jag då jag skrev vårat resebrev där jag uttryckte mig om Platanias att det är Kretas svar på Tennerifas Las Americas hur många skulle reagera - det är så vi känner och vi har sett det genuina och större delar av ön

Det blev en bra sträng som säkerligen ger oss en del att grunna på och förhoppningsvis klokare

Mvh!
Svara med citat