Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-07, 08:57
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Finns det någon riktigt otrevlig ö i Grekland?

Någon riktigt otrevlig ö har vi väl inte råkat på av de 29 öar vi besökt men det finns ett par stycken som vi inte känner för att återvända till som är mångas favoriter här på Kalimera, Ikaria o Karpathos. Men det har nog att göra med att det blev fel från starten och det betyder mycket. Till Ikaria åkte vi efter att grannen pratat sig varm för den, men vi åkte alldeles för sent på säsongen så det mesta var stängt i Armenistis och alla bussar hade slutat att köra för säsongen. Vi hade ett jättefint boende men det kompencerade inte allt. Då det inte gick några bussar så valde vi stranden neranför där vi bodde och där låg jag i godan ro på en solsäng när jag hörde Muuuu och tittade upp rakt i ögonen på en stor ko som blängde på mig, och sedan gjorde den sina natura behov vid sängen. När vi tittade oss omkring så var det ett 10-tal kossor som gick runt bland solsängarna. Nej ,då fick vi nog, inte ville vi sola i någon kohage, så vi packade ihop och bestämde oss för att ta första båt mot Paros. Den gick morgonen efteråt från Agios Kirikos och taxiresan dit blev en skräckfärd med en chaufför som tydligen var helt sutkörd och nickade till ibland bakom ratten. Där uppe bland bergen var jag helt övertygad om att detta var min sista färd så när vi äntligen kom ner till hamnen sade jag att aldrig mer denna ö. På Karpathos höll vi på att blåsa bort de dagar vi var där, gick inte att gå till en strand utan vi försökte vara ute och promenera i gränder där det inte blåste stormbyar så det blev också fel från början. Åh så glad vi var när båten kom och tog oss över till Rhodos.
Men det är ju maximal otur, så kanske någon gång i framtiden att vi provar på nytt för alla öar har jus sin charm.
Margaretha
Svara med citat